Katakunci

1 Ramadan 30 hari 2011 (29) 15 Malaysia (3) 1entry=1hari =1Malaysia (32) 1st class facilities 3rd class mentality (3) Abstract (6) Academics (43) Adab (1) Akademik (44) Aktiviti KRENMAUT (2) Anak-anak (31) Anekdot Dialog (21) Anniversary (7) Anthrax (5) Artikel (37) Artikel Agama (50) Audio (1) Baju Iron Maiden (1) Bathory (6) BBQ (3) Beli rumah (1) Berita (11) Black Metal di Malaysia (3) Boikot (5) Boxset (1) Buku (30) Carcass (6) CD untuk dijual (1) Celtic Frost (4) Cited (2) Coffee break (6) cuti-cuti Malaysia (9) D.R.I. (2) Dakwah dan Tabligh (52) Dari Myspace (4) Died (3) Diet (2) Dio (1) Diskografi (4) Diskusi (1) Doctor In The House (2) Dream Theater (30) dyslexia (1) Eid (11) Eksperimentasi Nikon D60 (2) Euphonious (1) Exodus (3) Fake (1) family (18) Fikir random mingguan (11) Filem (42) First 10 Years CD singles (3) Foto rawak (1) Freemason (6) FYP (1) Gear Acquisition Syndrome (18) Gig (51) Gitar (9) Giveaway (2) Heavy Scotland (1) helloween (2) HELLOWEEN CD Singles collection (1) Heriot-Watt University Malaysia (2) Hidup di Adelaide (129) Hidup di Bethlehem (54) High Voltage (5) HWUM (1) I LIKE THIS (1) IPOH (1) Ipoh's Metal Militants (28) Iron Maiden (78) IRON MAIDEN Live New Zealand 2009 (8) Iron Maiden Singapore (7) Iron Maiden singles collection (1) Istilah Agama (1) Istilah seputar CD (4) Jalan-jalan cari makan (8) Jalan-jalan Metal (12) Karisma (16) Kata-kata hikmah (1) Kembali ke Malaysia (5) King Diamond (1) KLASSIKKK (25) Komentari Metal (87) Krenmaut fanzine (3) Kura-kura (1) La Tahdzan (5) Langsuyr (14) Langsuyr rekoding (9) Listening Booth (1) Lords of the Land 2017 (2) Majalah (6) Malaysia tanahairku (8) Malaysiana (68) Manowar (11) Megadeth (29) Megadeth singles collection (1) Melancong ke New York (10) Membebel (161) Metal blogger (1) Metal Commentary (1) Metallica (18) Minuman (6) Mohd Tajul Azhar aka Berat (1) Morbid Angel (1) Mount Bromo (5) mrsm (2) My Scientific Articles (1) My Selangor Story (6) Nak menang Battle of The Bands? (2) Nasyid Metal (5) New Arrival (41) Niagara Falls (10) No Smoking (1) November Record Day (11) Obscure Metal (5) Pengalaman hidup (3) Penjara Al Capone (2) Petua (5) PhD (10) Pink Floyd (1) Pirate (1) Poligami (4) Politik Ramadan (12) Projek besar akhir tahun (2) Promosi (70) Prototype (1) Ramadan (15) Record Store Day (5) Recording (4) Rehabilitation of reinforced concrete structures (5) Review (52) Ross The Boss live (1) Scorpions (10) SEARCH Discography (1) Sembang-sembang (2) Siri Introduksi Kepada (6) Slash di Kuala Lumpur (3) Slayer (16) South Korea Trip (11) Space Gambus Experiment (13) Special Event (7) Stompbox (3) Sunnah (2) Surabaya (8) Swedish Death Metal (1) Syawal (5) taklim (1) Teater (4) Temuramah (23) Terjah blog (5) The 70s rocks! (1) The ABC's of Punk (27) The Beatles (3) The End (1) Tradelist (2) Trip Adelaide-Canberra (8) tro-njo-i (4) Ulasan (421) Uli Jon Roth (4) Untuk dijual (1) US visit Nov-Dec 2012 (14) USA trip 18-27 August 2013 (3) USA trip 27 April - 4 May 2014 (12) Usaha Agama Tempatan (7) UTP (69) Vancouver Trip August 2014 (1) Vinyl (11) Vinyl Passion (6) Viva Voce (1) Voivod (14) Wacken (2) Weezer (1) White Stripes (1) WILHELM Scream (1) Wordless Wednesday (68) Youtube clip (5)

Sunday, June 08, 2008

Record Fair, Adelaide Showground 7/6/2008

Parking cekik darah!

Gua di'informed' pasal event only the night before. Nasib baik gua browse forum local Metal community. Kalau tak gua pun tak tau.

Mengikut katanya, event ni annually. Gua tau sebenarnya existence event ni cuma yang sebelum-sebelumnya, gua tak amik peduli sangat. Tapi sekarang ni ada interest sikit nak gi nengok. Yes, nengok je.

Kat parking lot, bangunan tu bukan tempat event! Gua pun tak tau bangunan apa.

Showground ni maybe ada funfair main before, gua tak pasti, tapi bukti ada tu.

Event sempena long weekend, Isnin cuti oi kat sini.

At the gates...

Kat showground ni memang selalu la depa buat events. Dulu masa gua duduk dekat-dekat area ni, hari Sabtu kat sebelah ni ada pasar tani. Then, masa Dream Theater mari, show pun kat kawasan sini. (Laporan penuh). Kat showground ni ada banyak buildings. Yang record fair ni is at one of it tapi bukan kat gudang dimana Dream Theater performed.

Gua excited gak masa sampai tengok kereta pun banyak penuh. Lepas parking, gua lajukan langkah.

Rupa-rupanya, bukan je parking $5. Nak masuk dewan pun kena bayar $5. Dia kasi form cabutan bertuah. Kalau tercabut dapat DVD player. Errr... malas ah nak isi details. DVD gua tak terliur pun.


Ni stall paling besar kot, tapi barang tak bagus (tak Metal)

Tua muda sibuk mencari bargain dan rarities

Gua estimate ada dalam 20-30 stalls kat sini. Mostly jual vinyls. Ada juga yang jual CDs tapi boring ah nak browse CDs. Dah jemu hehehe... so gua round selak vinyls je la. Gua punya misi, cari IRON MAIDEN, DREAM THEATER, SCORPIONS (zaman Uli Jon Roth) dan MEGADETH. Inilah hasilnya...


MEGADETH Killing Is My Business LP

MEGADETH United Abominations LP

IRON MAIDEN Somewhere Back In Time double LP

Tapi tengok la harga tu... huhuhu... Gua estimate harga pun lebih kurang macam order dari overseas je. So gua kena berhati-hati. Kalau nak 'terbeli' kena terbeli yang betul-betul worth it ah. *Note - gua takde turntable so kalau gua beli vinyls, memang jadi simpanan je la. Nak dengar camana?

Tapi satu gua boleh cakap. Vinyl memang cantik ah! Gambar besar! Puas ah memegangnya.

Ada satu stall ni ada dalam 20 keping vinyls IRON MAIDEN. Kira stall paling banyak jual IRON MAIDEN. Tapi harga, well, he knows what he sells la kot. Meleleh je la nengok.

Then ada dua orang pemuda, dok beli IRON MAIDEN vinyls gak. Kalau tak salah gua depa beli IRON MAIDEN Aces High 12" dan IRON MAIDEN Holy Smoke 12". Gua perati je. Semangat depa ni membeli.

Makcik pun ada. Even yang bawak satu family pergi pun ada.

Metal biasanya depa compile kat tempat khas.

Haaa... selak jangan tak selak.

Ni satu-satunya stall yang jual Metal vinyls. Gua tulis sikit kat bawah.

Figurines gua tengok je la. Tak leh beli.

Ada satu stall sini yang jual brand new, almost Metal exclusively vinyls. Memang rambang ah nengok! Antara yang gua ingat ada jual, DEATH, MORBID ANGEL, EXODUS, METALLICA etc... semua sealed! Tapi harga la kan. Ranging dari $30 ke atas.

Nama stall ni FkCDs hehehe... Gua tak pasti samada depa ada brick store atau tak, tapi kalau lu orang nak tengok kat sini www.vinylpusher.net. Harga kat store tu gua check memang mahal sikit dari yang dia jual kat event ni. Gua paling meleleh nengok IRON MAIDEN A Matter of Life and Death double LP tu. Sealed lak tu. Aduh... gua dah pegang, belek-belek dan timang-timang. Tapi gua kata, gua jalan dulu ah (sambil mikir). Lagi satu yang ada IRON MAIDEN Somewhere Back In Tour LP. Lagi satu best, METALLICA reissues 180grams double LP.

Masa nak balik tu, member gua telepon suruh tunggu kejap. Gua sebenarnya jual Sepultura CD kat dia. So nak pass la ni. Gua sempat join dia kejap sebab dia nak beli HELLHAMMER Demon Entrails 3LP. Dia kata dia dah book. Dia ni memang diehard Celtic Frost. Dia kata most items dia beli direct dari official merchandiser Celtic Frost, so selalu dapat yang autographed.

Lepas gua teman dia beli Hellhammer tu kejap then ambik duit CD gua, gua pun caloo. 3 jam gua spent kat sini. Sudah letih ah...

Gua beli ke tak? Beli... nanti gua report dan upload gambar apa yang gua beli OK? Tunggguuuuu....

7 comments:

deaf-angel said...

vinyl lawa ler..aku kalo jumpa murah2 , aku ada spending money sikit, aku akan beli.
tapi vinyl ni harga makin mahal makin mahal.
skarang aku ingat aku nak concentrate kat band nasyid je la hahaha

deaf-angel said...

mm kasi ko rough idea..

kat spore, metallica yang KEA ngan RTL nye reissue vinyl yang dua keping nye, yang berat tu..
harga dia $58.
Sama ngan AMOLAD, tapi aku nengok kat kedai AMOLAD vinyl semua dah takde la..ada satu kedai tu release je aku ayng beli, ada satu kedai tu lama dia simpan takde orang beli, ni aku datang last month dah takde..
kedia lain aku tak tahu..

matakucing said...

UH SYOK NYER...
TP NI HANYA UTK 2 HARI TU JER KER
SUME BRAND NEW EH
KLU SINI AKU LYN KAT AMCORP JE LA HUHUHU..TU PON NAK KENE BUDGET2
KOPAK NAK LYN VINYL

Dr. Bentara said...

deaf, mahal gak eh kat singapore. Band nasyid ada vinyl ka?

mata, ada ke jumpa IRON MAIDEN LP kat amcorp? Kasi laporan sket.

matakucing said...

bentara...LP maiden kat amcorp ada byk gak..harga dlm rm50-rm200..bergantung pada keadaan LP & tokey tu gak huhuhu. almost sume booth yg jual LP ada LP maiden tu cuma larat tak larat jer nak cari sbb byk sgt booth jual LP. Ahad lepas aku gi ada lelong 3 LP rm20.. tp LP yg merepek2 byk la.
aku nak selongkar satu persatu tak larat.

Elly Rocker said...

syoknya LP ni pasal artwork kite leh tengok puas2, pastu kekadang ade goodies dlm tuh cth : poster/ stiker / booklet yg besar2. kalo ade peluang kumpul vinyl, kumpul je batara, worth it!

Alim Masnan said...

salam bro..

nanti kalo ada jumpe record itam kat garage sale yg harge murah bawah 10 beli ek, aku ari tu nampak record Micheal jackson tp tak terbeli lak.. tgh dok wat koleksi ni.. nasyid rasenye tak de lagi kot... zaman 70an nyer adala tp kt Msia je la ada..