Katakunci

1 Ramadan 30 hari 2011 (29) 15 Malaysia (3) 1entry=1hari =1Malaysia (32) 1st class facilities 3rd class mentality (3) Abstract (6) Academics (43) Adab (1) Akademik (44) Aktiviti KRENMAUT (2) Anak-anak (31) Anekdot Dialog (21) Anniversary (7) Anthrax (5) Artikel (37) Artikel Agama (50) Audio (1) Baju Iron Maiden (1) Bathory (6) BBQ (3) Beli rumah (1) Berita (11) Black Metal di Malaysia (3) Boikot (5) Boxset (1) Buku (30) Carcass (6) CD untuk dijual (1) Celtic Frost (4) Cited (2) Coffee break (6) cuti-cuti Malaysia (9) D.R.I. (2) Dakwah dan Tabligh (52) Dari Myspace (4) Died (3) Diet (2) Dio (1) Diskografi (4) Diskusi (1) Doctor In The House (2) Dream Theater (30) dyslexia (1) Eid (11) Eksperimentasi Nikon D60 (2) Euphonious (1) Exodus (3) Fake (1) family (18) Fikir random mingguan (11) Filem (42) First 10 Years CD singles (3) Foto rawak (1) Freemason (6) FYP (1) Gear Acquisition Syndrome (18) Gig (51) Gitar (9) Giveaway (2) Heavy Scotland (1) helloween (2) HELLOWEEN CD Singles collection (1) Heriot-Watt University Malaysia (2) Hidup di Adelaide (129) Hidup di Bethlehem (54) High Voltage (5) HWUM (1) I LIKE THIS (1) IPOH (1) Ipoh's Metal Militants (28) Iron Maiden (78) IRON MAIDEN Live New Zealand 2009 (8) Iron Maiden Singapore (7) Iron Maiden singles collection (1) Istilah Agama (1) Istilah seputar CD (4) Jalan-jalan cari makan (8) Jalan-jalan Metal (12) Karisma (16) Kata-kata hikmah (1) Kembali ke Malaysia (5) King Diamond (1) KLASSIKKK (25) Komentari Metal (87) Krenmaut fanzine (3) Kura-kura (1) La Tahdzan (5) Langsuyr (14) Langsuyr rekoding (9) Listening Booth (1) Lords of the Land 2017 (2) Majalah (6) Malaysia tanahairku (8) Malaysiana (68) Manowar (11) Megadeth (29) Megadeth singles collection (1) Melancong ke New York (10) Membebel (161) Metal blogger (1) Metal Commentary (1) Metallica (18) Minuman (6) Mohd Tajul Azhar aka Berat (1) Morbid Angel (1) Mount Bromo (5) mrsm (2) My Scientific Articles (1) My Selangor Story (6) Nak menang Battle of The Bands? (2) Nasyid Metal (5) New Arrival (41) Niagara Falls (10) No Smoking (1) November Record Day (11) Obscure Metal (5) Pengalaman hidup (3) Penjara Al Capone (2) Petua (5) PhD (10) Pink Floyd (1) Pirate (1) Poligami (4) Politik Ramadan (12) Projek besar akhir tahun (2) Promosi (70) Prototype (1) Ramadan (15) Record Store Day (5) Recording (4) Rehabilitation of reinforced concrete structures (5) Review (52) Ross The Boss live (1) Scorpions (10) SEARCH Discography (1) Sembang-sembang (2) Siri Introduksi Kepada (6) Slash di Kuala Lumpur (3) Slayer (16) South Korea Trip (11) Space Gambus Experiment (13) Special Event (7) Stompbox (3) Sunnah (2) Surabaya (8) Swedish Death Metal (1) Syawal (5) taklim (1) Teater (4) Temuramah (23) Terjah blog (5) The 70s rocks! (1) The ABC's of Punk (27) The Beatles (3) The End (1) Tradelist (2) Trip Adelaide-Canberra (8) tro-njo-i (4) Ulasan (421) Uli Jon Roth (4) Untuk dijual (1) US visit Nov-Dec 2012 (14) USA trip 18-27 August 2013 (3) USA trip 27 April - 4 May 2014 (12) Usaha Agama Tempatan (7) UTP (69) Vancouver Trip August 2014 (1) Vinyl (11) Vinyl Passion (6) Viva Voce (1) Voivod (14) Wacken (2) Weezer (1) White Stripes (1) WILHELM Scream (1) Wordless Wednesday (68) Youtube clip (5)

Sunday, February 15, 2009

Pasar Ahad dan hasilnya!

Rutin gua dengan family setiap Ahad pergi pasar lambak (ada ke? macam joget lambak).

Stailnya macam 'loken' (ejaan tak tau betul ke idak) kat Ipoh setiap Ahad tu. Ada jual sayur, buah-buahan dan banyak stall jual barang terpakai.

Selalunya takde la menarik sangat. Beli sayur dan buah je. Tapi minggu ni hasil agak menarik!

First, ada pakcik dengan anak daranya jual barang-barang terpakai, gua beli game PC QUAKE 4! Yeaaaa... anak gua suka (gua pun suka hehehe... sebab lama dah gua cari murah-murah). Dulu masa muda remaja gua main Quake ni sampai nak demam-demam. Seram woooo... ada monster keliling. Zaman tu Quake 1 dan 2 kot? Gua beli dapat harga tawar $6. Original wooo tak main pirate2 nih!

Then gua round-round jumpa pulak beg panjat gunung tu. Yang jual makcik tua umur 70 tahun kot. Makcik ni brutal sikit tak dapat tawar langsung. Take it or leave it (mafhum kata). Wife gua pun takut tengok makcik ni. Tapi $15 for a CARIBEE, not a bad price still very good condition. Yeaaa... gua bawak buat backpacking IRON MAIDEN nanti.


Finally, ada seorang brader Ozzie dengan anak dia jual CD singles. Gua beberapa menjak ni suka pulak kumpul CD singles. Tak Metal pun. Gua beli 18 keping dapat la harga tawar menawar $15 (patutnya $1 sekeping).

13 comments:

Ziarah76 said...

fuh...byk cd tu..

Syamsulfaiz said...

bro. Ben,
Aku baru balik tengok Iron Maiden kat Dubai kelmarin. Memang puas hati...

Pasar Lambak memang rules!

berteromber said...

kampung aku pun panggil pasar lambak...ada jual cd jugak...tapi pirate la..haha..

eddie dewanaga said...

bagus betul kalau kat jb ni ada jual cd lambak2 mcm ni...

shahril said...

assalammualaikum en ibrisam,
shahril sini,org ipoh,dulu masa zaman zaman yik foong ada lepak sama,tak ingat dah kot,19hb saya dtg adl psl keja,nak tnya ada kedai mkn halal tak kat town,yg tau mekong tp musyhkil skit kat situ,ada 1 dari coco island rasanya dah tutup,kalu ada masa reply,tq

Dr. Bentara said...

shahril... ada kedai melayu kat sini nama dia SWINGING BOWL. InsyaAllah 100% halal. Boleh layari tokey restoran punya blog kat sini http://swingingbowlsatay.blogspot.com/

19th aku pi New Zealand. Kalau tak boleh kita sembang-sembang.

Lutfie said...

hah,cd2 single tu beli biar satu dolar sekeping.jual jgn 15 sekeping okeh.

Achan Sinclair said...

Perrghh...CD syok2 beb..ayuh membesarkan radius muzik kita!! Siap ada Greenday tuh..jambu~awch

zarch said...

waw, saya pun peminat setia secong-hand market, dari "loken" kat Ipoh, "rowok" kat penang sehingga kini disini terutamanya hari sabtu dan musim panas, berlambal-lembak pasar second-hand...Azhar pu pernah pergi dengan Amir-sab dia, tangkap Sony-Ericson dia..

Membazir tu saudara syaitankan ...jadi saya rasa dengan membeli barang-barang second-hand dan tidak membazir duit, insyallah syaitan tak mahu bersaudara dengan kita...yeah..merdeka dari syaitan.

Aku said...

peh jeles gua tgk tuuuuu

shahril said...

tima kasih en sam,anzac pg iron maiden ke?ok selamat bergumbira,Insyallah kalu saya trun adl lg,bleh la jmpa..swingingbowl Insyallah akn dicari..

Alim Masnan said...

penangan sunday market! memang best sale!

Ijau D. Koceng said...

quake series = nostalgia