Katakunci

1 Ramadan 30 hari 2011 (29) 15 Malaysia (3) 1entry=1hari =1Malaysia (32) 1st class facilities 3rd class mentality (3) Abstract (6) Academics (43) Adab (1) Akademik (44) Aktiviti KRENMAUT (2) Anak-anak (31) Anekdot Dialog (21) Anniversary (7) Anthrax (5) Artikel (37) Artikel Agama (50) Audio (1) Baju Iron Maiden (1) Bathory (6) BBQ (3) Beli rumah (1) Berita (11) Black Metal di Malaysia (3) Boikot (5) Boxset (1) Buku (30) Carcass (6) CD untuk dijual (1) Celtic Frost (4) Cited (2) Coffee break (6) cuti-cuti Malaysia (9) D.R.I. (2) Dakwah dan Tabligh (52) Dari Myspace (4) Died (3) Diet (2) Dio (1) Diskografi (4) Diskusi (1) Doctor In The House (2) Dream Theater (30) dyslexia (1) Eid (11) Eksperimentasi Nikon D60 (2) Euphonious (1) Exodus (3) Fake (1) family (18) Fikir random mingguan (11) Filem (42) First 10 Years CD singles (3) Foto rawak (1) Freemason (6) FYP (1) Gear Acquisition Syndrome (18) Gig (51) Gitar (9) Giveaway (2) Heavy Scotland (1) helloween (2) HELLOWEEN CD Singles collection (1) Heriot-Watt University Malaysia (2) Hidup di Adelaide (129) Hidup di Bethlehem (54) High Voltage (5) HWUM (1) I LIKE THIS (1) IPOH (1) Ipoh's Metal Militants (28) Iron Maiden (78) IRON MAIDEN Live New Zealand 2009 (8) Iron Maiden Singapore (7) Iron Maiden singles collection (1) Istilah Agama (1) Istilah seputar CD (4) Jalan-jalan cari makan (8) Jalan-jalan Metal (12) Karisma (16) Kata-kata hikmah (1) Kembali ke Malaysia (5) King Diamond (1) KLASSIKKK (25) Komentari Metal (87) Krenmaut fanzine (3) Kura-kura (1) La Tahdzan (5) Langsuyr (14) Langsuyr rekoding (9) Listening Booth (1) Lords of the Land 2017 (2) Majalah (6) Malaysia tanahairku (8) Malaysiana (68) Manowar (11) Megadeth (29) Megadeth singles collection (1) Melancong ke New York (10) Membebel (161) Metal blogger (1) Metal Commentary (1) Metallica (18) Minuman (6) Mohd Tajul Azhar aka Berat (1) Morbid Angel (1) Mount Bromo (5) mrsm (2) My Scientific Articles (1) My Selangor Story (6) Nak menang Battle of The Bands? (2) Nasyid Metal (5) New Arrival (41) Niagara Falls (10) No Smoking (1) November Record Day (11) Obscure Metal (5) Pengalaman hidup (3) Penjara Al Capone (2) Petua (5) PhD (10) Pink Floyd (1) Pirate (1) Poligami (4) Politik Ramadan (12) Projek besar akhir tahun (2) Promosi (70) Prototype (1) Ramadan (15) Record Store Day (5) Recording (4) Rehabilitation of reinforced concrete structures (5) Review (52) Ross The Boss live (1) Scorpions (10) SEARCH Discography (1) Sembang-sembang (2) Siri Introduksi Kepada (6) Slash di Kuala Lumpur (3) Slayer (16) South Korea Trip (11) Space Gambus Experiment (13) Special Event (7) Stompbox (3) Sunnah (2) Surabaya (8) Swedish Death Metal (1) Syawal (5) taklim (1) Teater (4) Temuramah (23) Terjah blog (5) The 70s rocks! (1) The ABC's of Punk (27) The Beatles (3) The End (1) Tradelist (2) Trip Adelaide-Canberra (8) tro-njo-i (4) Ulasan (421) Uli Jon Roth (4) Untuk dijual (1) US visit Nov-Dec 2012 (14) USA trip 18-27 August 2013 (3) USA trip 27 April - 4 May 2014 (12) Usaha Agama Tempatan (7) UTP (69) Vancouver Trip August 2014 (1) Vinyl (11) Vinyl Passion (6) Viva Voce (1) Voivod (14) Wacken (2) Weezer (1) White Stripes (1) WILHELM Scream (1) Wordless Wednesday (68) Youtube clip (5)

Saturday, October 24, 2009

Sakit tapak kaki Part I


Sebulan yang lepas, aku bangun dari tidur dan merasakan tapak kaki kanan aku sakit sangat. Nak pijak untuk berdiri pun susah. Nak jalan apa lagi. Rasa tapak kaki aku macam bengkak. Berdenyut tidak. Tetapi bila tekan je tapak kaki kanan aku ke lantai, rasa sakit gila.

Kepala aku terus teringat penyakit gout. Kebetulan semalamnya ada kenduri kambing. Makan memang tak ingat (feveret le katakan).

Aku pergi jumpa doktor. Dia check sambil godek-godek kaki aku. Aku tanya, gout ke? Dia kata tak. Kalau gout, sentuh kulit je dah menjerit sakit. Alhamdulillah kata aku dalam hati. Dia bagi painkiller. Bila makan painkiller, OK aku rasa. Tapi sepanjang sebulan tu kadang datang kadang hilang sakit kakiku.

Last week, memang tak tahan. Sakit gila. Nak berjalan memang perit sungguh. Lepas makan painkiller aku jumpa doktor kembali. Aku buat X-Ray. Dia check, takde fracture takde torn ligament. Everything looks fine. Dia hantar aku kepada podiatrist.

Podiatrist check kaki aku dan dia kata tapak kaki aku flat, jadi mudah untuk cedera. Cuma dia tak boleh nak kata apa sebab cedera (sebab aku bangun pagi je terus rasa sakit - bukannya semalam aku terseliuh). Penyudahnya, dia refer aku ke physiotherapist.

Appointment aku dengan physiotherapist, Isnin ni. So tak tau apa cerita. Maknanya, entry ni pun to be continued....

10 comments:

FakirFikir said...

Jangan dia refer hang kat kaki potong dah la...

mangkuk statik said...

aku rasa mase kau muda2 dulu , mase kau dok mengangkang sambil mengoreng gitar, peha kanan engkau kene sapport berat gitar puaka engkau tuh.
Jadi berat selepas itu ditransfer ke lutut kanan, ke ankle kanan dan seterusnya ke bumi melalui tapak kaki kanan engkau. Itu pasal lama2 tapak kaki kau flat.
Maka berakhirlah sudah era gitar engkau bro. Sila lah beralih ke alat2 muzik lain macam tamburin ke, angklung ke, gong ke apa yg patut.

Ijau D. Koceng said...

aku sarankan pi cari pakar refleksologi urutan kaki... aku dulu lutut injured main futsal, dia urut pressure point kat ujung kaki bleh baik... migrain pun blh baik dia main urut ujung kaki tp pressure point berlainan

tp cerita hang ni mcm reversed headstock... er i mean reversed order

ihsan_huhu said...

flat foot tuh bese r, tp mcm kate azam ade kaitan ngn berat bdn or kasut ko pkai. tp npk mcm bengkak bese.

aku rs ko pkai wheelchair je r skang, ble ag nk merase naik ramp atas bas

azharjaafar said...

Sakit tapak kaki tu satu perkara. Tapi painkiller tu jangan amalkan brader.. Cuma dapat hilangkan rasa sakit tanpa hilangkan punca sakit sebenar.

Apa pun, biar pakar yang check..

Unknown said...

So wht hpn ...da check x...sbb I seem to have the similar problem. ..pls share...tnk q

speedrider said...

It's a plantar fascitis syndrome bro. Just like me.

Unknown said...

Plantar facitis.

Unknown said...

Salam..sy pun rasa yg sama..apa la sakit ni? Bleh wasap sy 0143772707 kamil tq

Unknown said...

Salam..sy pun rasa yg sama..apa la sakit ni? Bleh wasap sy 0143772707 kamil tq