Katakunci

1 Ramadan 30 hari 2011 (29) 15 Malaysia (3) 1entry=1hari =1Malaysia (32) 1st class facilities 3rd class mentality (3) Abstract (6) Academics (43) Adab (1) Akademik (44) Aktiviti KRENMAUT (2) Anak-anak (31) Anekdot Dialog (21) Anniversary (7) Anthrax (5) Artikel (37) Artikel Agama (50) Audio (1) Baju Iron Maiden (1) Bathory (6) BBQ (3) Beli rumah (1) Berita (11) Black Metal di Malaysia (3) Boikot (5) Boxset (1) Buku (30) Carcass (6) CD untuk dijual (1) Celtic Frost (4) Cited (2) Coffee break (6) cuti-cuti Malaysia (9) D.R.I. (2) Dakwah dan Tabligh (52) Dari Myspace (4) Died (3) Diet (2) Dio (1) Diskografi (4) Diskusi (1) Doctor In The House (2) Dream Theater (30) dyslexia (1) Eid (11) Eksperimentasi Nikon D60 (2) Euphonious (1) Exodus (3) Fake (1) family (18) Fikir random mingguan (11) Filem (42) First 10 Years CD singles (3) Foto rawak (1) Freemason (6) FYP (1) Gear Acquisition Syndrome (18) Gig (51) Gitar (9) Giveaway (2) Heavy Scotland (1) helloween (2) HELLOWEEN CD Singles collection (1) Heriot-Watt University Malaysia (2) Hidup di Adelaide (129) Hidup di Bethlehem (54) High Voltage (5) HWUM (1) I LIKE THIS (1) IPOH (1) Ipoh's Metal Militants (28) Iron Maiden (78) IRON MAIDEN Live New Zealand 2009 (8) Iron Maiden Singapore (7) Iron Maiden singles collection (1) Istilah Agama (1) Istilah seputar CD (4) Jalan-jalan cari makan (8) Jalan-jalan Metal (12) Karisma (16) Kata-kata hikmah (1) Kembali ke Malaysia (5) King Diamond (1) KLASSIKKK (25) Komentari Metal (87) Krenmaut fanzine (3) Kura-kura (1) La Tahdzan (5) Langsuyr (14) Langsuyr rekoding (9) Listening Booth (1) Lords of the Land 2017 (2) Majalah (6) Malaysia tanahairku (8) Malaysiana (68) Manowar (11) Megadeth (29) Megadeth singles collection (1) Melancong ke New York (10) Membebel (161) Metal blogger (1) Metal Commentary (1) Metallica (18) Minuman (6) Mohd Tajul Azhar aka Berat (1) Morbid Angel (1) Mount Bromo (5) mrsm (2) My Scientific Articles (1) My Selangor Story (6) Nak menang Battle of The Bands? (2) Nasyid Metal (5) New Arrival (41) Niagara Falls (10) No Smoking (1) November Record Day (11) Obscure Metal (5) Pengalaman hidup (3) Penjara Al Capone (2) Petua (5) PhD (10) Pink Floyd (1) Pirate (1) Poligami (4) Politik Ramadan (12) Projek besar akhir tahun (2) Promosi (70) Prototype (1) Ramadan (15) Record Store Day (5) Recording (4) Rehabilitation of reinforced concrete structures (5) Review (52) Ross The Boss live (1) Scorpions (10) SEARCH Discography (1) Sembang-sembang (2) Siri Introduksi Kepada (6) Slash di Kuala Lumpur (3) Slayer (16) South Korea Trip (11) Space Gambus Experiment (13) Special Event (7) Stompbox (3) Sunnah (2) Surabaya (8) Swedish Death Metal (1) Syawal (5) taklim (1) Teater (4) Temuramah (23) Terjah blog (5) The 70s rocks! (1) The ABC's of Punk (27) The Beatles (3) The End (1) Tradelist (2) Trip Adelaide-Canberra (8) tro-njo-i (4) Ulasan (421) Uli Jon Roth (4) Untuk dijual (1) US visit Nov-Dec 2012 (14) USA trip 18-27 August 2013 (3) USA trip 27 April - 4 May 2014 (12) Usaha Agama Tempatan (7) UTP (69) Vancouver Trip August 2014 (1) Vinyl (11) Vinyl Passion (6) Viva Voce (1) Voivod (14) Wacken (2) Weezer (1) White Stripes (1) WILHELM Scream (1) Wordless Wednesday (68) Youtube clip (5)

Monday, May 31, 2010

Terjah blog 2

Kesinambungan dari PART 1

Pagi tu, lepas hantar wife dan anak perempuan aku ke majlis taklim (jemaah tiga hari masturat ada kat kawasan aku), maka aku pun bawak la anak lelaki yang 3 orang tu. Soalannya, ke mana?

Nak feed the fish kat UTP, kalau pergi lagi, dah masuk 3 hari direct aku bawak diorang. Kat UTP ada banyak tasik yang banyak ikan.

Aku pun memandu menghala ke Pasir Putih (Ipoh bukan Kelantan). Singgah di Pasabina, tempat popular masa aku menyewa di Pinji Perdana. Sekarang dah hambar kerana Tesco dah dibuka di seberang jalan sana. Ikram anak-anak aku dengan beli playing card. Sorang dapat Star Wars, sorang Digimon, sorang Superman. Elok la tu. Dalam dompet pun tinggal RM4. Lepas bayar tinggal RM1.

Aku teringat Mak Cik Nor yang semalam aku call tanya khabar ada di Kampung Tersusun (?) sebelum sampai Sri Kinta tu. Lantas aku bergegas tarik anak-anak aku masuk dalam MPV. Lama tak jumpa Mak Cik Nor ni. Rindu pulak rasanya. Kebetulan anak lelaki dia pun ada (dengan wife). Syok la sembang-sembang. Tak lama kemudian, mak kepada wife anak lelaki Mak Cik Nor (tak jumpa term untuk hubungan ni... biras?) ni pun join sekali sembang. Rumah wife tiga lorong ke hadapan, apa nak kata?

Jam dah tunjuk hampir 12pm. Wife aku sms kata tengah program bayan. Hmmm... kalau bertolak balik, kira kena tunggu lagi. Anak-anak aku ni tak boleh letak kat tempat taklim, nanti kecoh bising ganggu program. So aku bawak le ke Tesco.

Apa nak buat Tesco ek? Bukan ada apa. Lepas cucuk duit, aku ikram mereka dengan aiskrim sorang sebatang. Happy tak ingat dah tu.

Tengah aku dok melayan tu, tiba-tiba seorang pemuda yang agak hensem dan segak memberi salam.

"Assalamuallaikum..."

Aku mendongak ke aras salam tu dan ku jawab salamnya.

"Abang Ben, apa kabor?" katanya dengan senyuman hensem jugak.

"Baik alhamdulillah..." aku senyum, cuba melawan kehenseman beliau.

"Dari tadi dah nampak Abang... perasan tak?"

"Errr... tak perasan" aku honest.

"Saya dah lama jadi peminat Abang Ben ni... blog... music"

Sikit ada kembang pada beberapa bahagian anggota badan ku, walaupun tak berapa jelas ;)

"Ambik gambar boleh?" tanyanya.

"Boleeeeeehhhhh..." jawabku cuba kontrol.

Wife (?) beliau pun mengambil gambar kami berdua bertemankan anak-anak dengan posing sehabis hensem.

"Lagi sekali... kabur..." kata wife (?) beliau. Aku tau, muka aku tak siap la tu. Aku berazam untuk bagi posing yang lebih appropriate.

"OK" kata wife (?) nya puashati.

Thanks Encik Arif kerana menegur kami masa tu. Ada la bahan nak buat entry hari ni ;)

-------------
Mak Cik Nor - nanny aku masa kecik dulu. Jasamu tak terbalas. Moga Allah s.w.t. merahmatimu. Amin.

8 comments:

FakirFikir said...

Aku rasa hang patut jadi artis. PhD tu tak ke tepi.

Besan, bukan biras - istilah yang aku rasa sesuai.

ihsan_huhu said...

lain kali bawak topeng la hahaha

rugi plak aku xamik gambo dgn ko puas2 dlu2

SkiD said...

Ni dah kira artis la ni...hehehehe!!

Ziarah76 said...

dah jd public figure, milik masyarakat... hehehe.. apa nak buat, kan, org nak bergambar dgn kita, ikram je la...

--p/s: anak aku pun kalo ke taklim mengacau, buat bising.. hehe

Shahrul Yusof said...

Pasabina tu tak tau la berapa lama lagi boleh bertahan. Tengok sekarang ni macam hidup segan mati tak mau je gayanya.

seorangnenektua said...

kenapa ada question mark kat sebelah wife

Dr. Bentara said...

nenek,

sebab tak sempat tanya, wanita tu wifenya atau adiknya...

Arip said...

Assalamualaikum Abang Ben. :)
Ahaks. Terharu pun ada. Saya lah En.Arif aka Arip tu. 'Wife(?)' tu isteri saya. hehe.
Hari tu nak sembang pepanjang tapi macam terkesima jer. Thanx a lot la yerk bergambor ngan saya. Pasni bleh le upload pic kat FB ngan blog saye yang tak berapa nak update tu.
Wassalam.