Katakunci

1 Ramadan 30 hari 2011 (29) 15 Malaysia (3) 1entry=1hari =1Malaysia (32) 1st class facilities 3rd class mentality (3) Abstract (6) Academics (43) Adab (1) Akademik (44) Aktiviti KRENMAUT (2) Anak-anak (31) Anekdot Dialog (21) Anniversary (7) Anthrax (5) Artikel (37) Artikel Agama (50) Audio (1) Baju Iron Maiden (1) Bathory (6) BBQ (3) Beli rumah (1) Berita (11) Black Metal di Malaysia (3) Boikot (5) Boxset (1) Buku (30) Carcass (6) CD untuk dijual (1) Celtic Frost (4) Cited (2) Coffee break (6) cuti-cuti Malaysia (9) D.R.I. (2) Dakwah dan Tabligh (52) Dari Myspace (4) Died (3) Diet (2) Dio (1) Diskografi (4) Diskusi (1) Doctor In The House (2) Dream Theater (30) dyslexia (1) Eid (11) Eksperimentasi Nikon D60 (2) Euphonious (1) Exodus (3) Fake (1) family (18) Fikir random mingguan (11) Filem (42) First 10 Years CD singles (3) Foto rawak (1) Freemason (6) FYP (1) Gear Acquisition Syndrome (18) Gig (51) Gitar (9) Giveaway (2) Heavy Scotland (1) helloween (2) HELLOWEEN CD Singles collection (1) Heriot-Watt University Malaysia (2) Hidup di Adelaide (129) Hidup di Bethlehem (54) High Voltage (5) HWUM (1) I LIKE THIS (1) IPOH (1) Ipoh's Metal Militants (28) Iron Maiden (78) IRON MAIDEN Live New Zealand 2009 (8) Iron Maiden Singapore (7) Iron Maiden singles collection (1) Istilah Agama (1) Istilah seputar CD (4) Jalan-jalan cari makan (8) Jalan-jalan Metal (12) Karisma (16) Kata-kata hikmah (1) Kembali ke Malaysia (5) King Diamond (1) KLASSIKKK (25) Komentari Metal (87) Krenmaut fanzine (3) Kura-kura (1) La Tahdzan (5) Langsuyr (14) Langsuyr rekoding (9) Listening Booth (1) Lords of the Land 2017 (2) Majalah (6) Malaysia tanahairku (8) Malaysiana (68) Manowar (11) Megadeth (29) Megadeth singles collection (1) Melancong ke New York (10) Membebel (161) Metal blogger (1) Metal Commentary (1) Metallica (18) Minuman (6) Mohd Tajul Azhar aka Berat (1) Morbid Angel (1) Mount Bromo (5) mrsm (2) My Scientific Articles (1) My Selangor Story (6) Nak menang Battle of The Bands? (2) Nasyid Metal (5) New Arrival (41) Niagara Falls (10) No Smoking (1) November Record Day (11) Obscure Metal (5) Pengalaman hidup (3) Penjara Al Capone (2) Petua (5) PhD (10) Pink Floyd (1) Pirate (1) Poligami (4) Politik Ramadan (12) Projek besar akhir tahun (2) Promosi (70) Prototype (1) Ramadan (15) Record Store Day (5) Recording (4) Rehabilitation of reinforced concrete structures (5) Review (52) Ross The Boss live (1) Scorpions (10) SEARCH Discography (1) Sembang-sembang (2) Siri Introduksi Kepada (6) Slash di Kuala Lumpur (3) Slayer (16) South Korea Trip (11) Space Gambus Experiment (13) Special Event (7) Stompbox (3) Sunnah (2) Surabaya (8) Swedish Death Metal (1) Syawal (5) taklim (1) Teater (4) Temuramah (23) Terjah blog (5) The 70s rocks! (1) The ABC's of Punk (27) The Beatles (3) The End (1) Tradelist (2) Trip Adelaide-Canberra (8) tro-njo-i (4) Ulasan (421) Uli Jon Roth (4) Untuk dijual (1) US visit Nov-Dec 2012 (14) USA trip 18-27 August 2013 (3) USA trip 27 April - 4 May 2014 (12) Usaha Agama Tempatan (7) UTP (69) Vancouver Trip August 2014 (1) Vinyl (11) Vinyl Passion (6) Viva Voce (1) Voivod (14) Wacken (2) Weezer (1) White Stripes (1) WILHELM Scream (1) Wordless Wednesday (68) Youtube clip (5)

Tuesday, March 03, 2009

Teman Sejati versi tak berapa BROTHERS

Sehari punya kerja ni. Yang buat lambat bukan apa, nak kena revise balik menatang nak merekod ni. Dah setahun gua tak belek, so jadi lupa. Nak baca manual, gua malas!

Rekoding raw je ni. Gua malas nak tweak bab latency ni. Ala kadar je.

Gua biasanya kalau start projek memang terus hook. Tu yang jadi lama tu. Godek sana, godek sini. Tambah sana, buang sini.

Tapi ini le hasilnya. Sila komen eh... oh ye, projek gua dengan Halim BROTHERS... BUKAN Metal. Sekadar mengpop Indonesiakan lagunya.

"Lebih baik jadi Mat Pop Indon..."

Click http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandid=727810 untuk streaming lagu. Sori takde vokal.

Sudah dengar kalu, kasi komen eh...

9 comments:

kudo said...

yang bestnya dia punya genre kat label tu. pengsan pak aji baca!

Lutfie said...

genre:black/death metal:P

nanti junior lentok layan ni.gua pun lentok dah nih.

abang besi said...

layan la braderr,....asyik...eh kalau aku nak amik pic ke ape ke dlm blog ko ni masok dlm blog aku boleh?boleh?bleh la yea..huhu..mintak izin ni...klau rajin ade maSE sila reply kt emel aku ni ye...www.rockmetaller.yahoo.com

Anonymous said...

bio betol gerne death/black metal yob ;)

Achan Sinclair said...

Aah..memang banyak riff-riff metal dalam lagu tuh..haha. SO far bunyi memang kacip la, tak da la indon sangat. Ada iras-iras minus one dia jugak la, drum synchronized timr intro..tu maksudnya memang dah umph..tunggu nak dengar suara Halim je..

Mohd Iznan Shamsuddin said...

wow...akhi punya metal nasyid rawk!

Auk's de Nekrademus said...

hmmmm
ok la tuh
tak berkarat lagi skil2 tuh
hehe

klik klik klik klik nuffnang :p

mangkuk statik said...

Sedap.Tapi sedap lagi satay aku kot!
Aku tak reti sikit bab/istilah muzik2 ni tapi ni lah aku nak buat2 reti lak ye.
1. bunyi gitar, melodi dier org panggil kot, best dah. Tak lah bunyi indon. Kantoi kau ni ben tak layan lagu indon! Aku suka sebab bunyi dier tak sepesen dari awal sampai abis. Bunyi dier depan2 lain pastu bahagian belakang lain..lagi sharp kot..ala tali halus tu lah kot.
2. Goreng tengah2 sudah cun.
3. Generaly, upbeat banyak la drpd yg asal.
4. Tapi biler aku try nyanyi, aku susah nak masuk start tu la. Asyik miss entry jer sebab distrated ngan gitar tu. Aku dengar bunyi keceng yg marker entry tu, tapi bunyi gitar tu bikin aku hesitated la. Mungkin sebab aku ni tak pro. Kalau alim lain kot.
5. Aku kureng paham ape kejadah latency tu lepas bacer wiki tu.
6. Tapi biler aku nanyi, baru nak abis rangkap ke 2, tetiba kau dah masuk upbeat part untuk rangkap ke tiga..ala yg "denganya di sisi.." Maksud aku, kau terlampau cepat masuk. Org belum abis nyanyi rangkap ke dua lagi la.
7. Drp part "denganya di sisi" sampai "kuungkapkan segala2nya" timing kau perfect.
8. Pastu aku tak tau nak masuk kat maner dah...
9. Lupa mau sound. Aku pakai lagu version u tube ni. Aku rase yg ni ori kot. http://www.youtube.com/watch?v=sQxIU6JZEgA
10. Apa2hal biler kau test run ngan alim nanti kau adjust sendiri lah kan.
11. Kalau ikut lagu ori tu, ade rangkap2 dier very2 close together, jadi kene 2 org nyanyi kalau dak tak sempat. Apa kate kalau kau tolong nynyi sekali ben!Huarghhh..warghhh. Tapi itu senag je kot. Kau delay sikit timing lah kan mcam maser alim nyanyi acapela tu, mamat lead singer dier tu sekor jer yg nyani the whole verse. Sempat jer. Alim maser tu dok sebok korek taik telinga.MAuahhaha
11. Kesimpulannya, best. Kalau kau albumkan lagu ni, aku akan tunggu org upload ke internet dengan sabarnya.

Sorry komen berjela2 macam hakim AF plak.

isuzu_aizu said...

...tak terkomen. huhuhu