Katakunci

1 Ramadan 30 hari 2011 (29) 15 Malaysia (3) 1entry=1hari =1Malaysia (32) 1st class facilities 3rd class mentality (3) Abstract (6) Academics (43) Adab (1) Akademik (44) Aktiviti KRENMAUT (2) Anak-anak (31) Anekdot Dialog (21) Anniversary (7) Anthrax (5) Artikel (37) Artikel Agama (50) Audio (1) Baju Iron Maiden (1) Bathory (6) BBQ (3) Beli rumah (1) Berita (11) Black Metal di Malaysia (3) Boikot (5) Boxset (1) Buku (30) Carcass (6) CD untuk dijual (1) Celtic Frost (4) Cited (2) Coffee break (6) cuti-cuti Malaysia (9) D.R.I. (2) Dakwah dan Tabligh (52) Dari Myspace (4) Died (3) Diet (2) Dio (1) Diskografi (4) Diskusi (1) Doctor In The House (2) Dream Theater (30) dyslexia (1) Eid (11) Eksperimentasi Nikon D60 (2) Euphonious (1) Exodus (3) Fake (1) family (18) Fikir random mingguan (11) Filem (42) First 10 Years CD singles (3) Foto rawak (1) Freemason (6) FYP (1) Gear Acquisition Syndrome (18) Gig (51) Gitar (9) Giveaway (2) Heavy Scotland (1) helloween (2) HELLOWEEN CD Singles collection (1) Heriot-Watt University Malaysia (2) Hidup di Adelaide (129) Hidup di Bethlehem (54) High Voltage (5) HWUM (1) I LIKE THIS (1) IPOH (1) Ipoh's Metal Militants (28) Iron Maiden (78) IRON MAIDEN Live New Zealand 2009 (8) Iron Maiden Singapore (7) Iron Maiden singles collection (1) Istilah Agama (1) Istilah seputar CD (4) Jalan-jalan cari makan (8) Jalan-jalan Metal (12) Karisma (16) Kata-kata hikmah (1) Kembali ke Malaysia (5) King Diamond (1) KLASSIKKK (25) Komentari Metal (87) Krenmaut fanzine (3) Kura-kura (1) La Tahdzan (5) Langsuyr (14) Langsuyr rekoding (9) Listening Booth (1) Lords of the Land 2017 (2) Majalah (6) Malaysia tanahairku (8) Malaysiana (68) Manowar (11) Megadeth (29) Megadeth singles collection (1) Melancong ke New York (10) Membebel (161) Metal blogger (1) Metal Commentary (1) Metallica (18) Minuman (6) Mohd Tajul Azhar aka Berat (1) Morbid Angel (1) Mount Bromo (5) mrsm (2) My Scientific Articles (1) My Selangor Story (6) Nak menang Battle of The Bands? (2) Nasyid Metal (5) New Arrival (41) Niagara Falls (10) No Smoking (1) November Record Day (11) Obscure Metal (5) Pengalaman hidup (3) Penjara Al Capone (2) Petua (5) PhD (10) Pink Floyd (1) Pirate (1) Poligami (4) Politik Ramadan (12) Projek besar akhir tahun (2) Promosi (70) Prototype (1) Ramadan (15) Record Store Day (5) Recording (4) Rehabilitation of reinforced concrete structures (5) Review (52) Ross The Boss live (1) Scorpions (10) SEARCH Discography (1) Sembang-sembang (2) Siri Introduksi Kepada (6) Slash di Kuala Lumpur (3) Slayer (16) South Korea Trip (11) Space Gambus Experiment (13) Special Event (7) Stompbox (3) Sunnah (2) Surabaya (8) Swedish Death Metal (1) Syawal (5) taklim (1) Teater (4) Temuramah (23) Terjah blog (5) The 70s rocks! (1) The ABC's of Punk (27) The Beatles (3) The End (1) Tradelist (2) Trip Adelaide-Canberra (8) tro-njo-i (4) Ulasan (421) Uli Jon Roth (4) Untuk dijual (1) US visit Nov-Dec 2012 (14) USA trip 18-27 August 2013 (3) USA trip 27 April - 4 May 2014 (12) Usaha Agama Tempatan (7) UTP (69) Vancouver Trip August 2014 (1) Vinyl (11) Vinyl Passion (6) Viva Voce (1) Voivod (14) Wacken (2) Weezer (1) White Stripes (1) WILHELM Scream (1) Wordless Wednesday (68) Youtube clip (5)

Wednesday, September 10, 2008

Mencari album SEARCH dan AMY

Tolong gua eh... gua nak kumpul SEARCH punya album (skali dengan AMY). Gua cari album ni:

UPDATED 30/9/08
  • SEARCH – # 1 (BMG, 2002) TELAH DIJEJAKI!
  • SEARCH – “Unplugged” Gema Di Timur Jauh (BMG, 1995)
  • SEARCH – Bikin Wilayah (BMG, 1998)
  • SEARCH – Cinta Buatan Malaysia (Polygram, 1985)
  • SEARCH – Fenomena (EP 2) (Go search)
  • SEARCH – Fenomena 2003 (BMG, 2003) TELAH DIJEJAKI!
  • SEARCH – Gema Di Timur Jauh (EP 2) (Go Search) TELAH DIJEJAKI!
  • SEARCH – Gothik Malam Edan – digipack+vcd (Neo Digital, 2006) TELAH DIJEJAKI!
  • SEARCH - Gothik Malam Edan (Neo Digital, 2006) Jewel case
  • SEARCH – Langit Dan Bumi (Polygram, 1986)
  • SEARCH – Mentari Merah Diufuk Timur (Polygram, 1987)
  • SEARCH – Remix (Polygram, 1994) - boleh avoid !!!!
  • SEARCH – Rock ‘N’ Roll Pie Live ‘N’ Loud (BMG, 1997) TELAH DIJEJAKI!
  • SEARCH – Rock Mania (Polygram, 1998) TELAH DIJEJAKI!
  • SEARCH – Rockestra (BMG, 2001)
  • SEARCH – Selepas Banjir (BMG, 1999) TELAH DIJEJAKI!
  • SEARCH – Sepuluh Tahun (BMG, 1991)
  • SEARCH/ WINGS – Double Trouble (BMG, 1992)
  • SEARCH/ WINGS – Double Trouble 2
  • AMY - Aku
  • AMY - Magic
  • AMY - Ikon = Rockstar Kronologi
  • AMY - Suatu Masa
Kalau lu orang ada dan nak jual murah-murah, kasi tau ah. Ataupun lu nak trade dengan CD gua, lu boleh telek gua punya tradelist KAT SINI.

TERIMA KASIH KEPADA MEREKA YANG GOTONG ROYONG TOLONG JEJAK!


Gua nak CD tau bukan mp3! CD original!

15 comments:

azharjaafar said...

Aisey.. sampai bila kau cari pun tak jumpa sebab nama kumpulan tu 'search'.

JAIRO said...

aku setuju.. nak cari search.. searching for the SEARCH hehehehehehe

deaf-angel said...

majoriti kat kedai ada..
ada jenis "2cd for 1 price" macam RnRPie & GDTJ etc
yang 1st 3 album tu harga murah kot.

GME digipack ngan vcd masih ada aku nampak.. aku suggest ko dapatkan yang packaging ni especially vcd dia aku suka ada arwah Loloq baca lirik Irama Marakas

ooo aku takde extra ler, yang ada semua secopy atau memang copy version haha.

Achan Sinclair said...

Rare ni permintaan hang..album2 klasik ni. Kalo ade pun CBM mungkin dalam bentuk kaset..hehe

Amy dok terawih sama masjid ngan gua.. nak gua ugut die ke?hahaha

masjid yang tak boleh azan pakai mic bak kate newspaper utusan bertarikh 8 september..

azharjaafar said...
This comment has been removed by the author.
azharjaafar said...

Tak jauh dari tempat aku ada sorang nama Musa. Cerita orang, dia ni abang kpd din & kid. Tiap2 tahun keluar 40 hari. Masih main band. Zuar xpdc pun tinggal area kepong dan biasa keluar 3 hari.

matakucing said...

oh ko pon dhf search gak ker..cayalah huhuhu. Album2 yg ko sebut tu ada yg jual lagi kat kedai..cuma :

SEARCH – Bikin Wilayah (BMG, 1998)- pn susah nak cari kat kedai
Fenomena (EP 2) (Go search)- ni yg cover pakai jaket kulit hitam ker yang amy pakai singlet.
Remix (Polygram, 1994)- aku still carik lagi album diskang ni
SEARCH – Rockestra (BMG, 2001)- aku pon cari lagi
SEARCH – Sepuluh Tahun (BMG, 1991)- deaf ada aku x de
SEARCH/ WINGS – Double Trouble 2 - susah skit nak cari kat kedai

Anonymous said...

bro nak 1st pressing ke atau re-released? sbb tak silap aku ada kuar versi re-released sekarang ni..murah2 lg..

mozaiz said...

bentara@betara@sam..inilah aku yg bernama mohsin....original line up of profane creation..
aku terbuka blog kamu ini..nak mintak tolong sikit, kalau hang ada lagi IMM punya compilation CD atau hang tau sape-sape yang ade, huluq kat aku..
the dead shall rise!! email aku : mozaiz@yahoo.com

Dr. Bentara said...

azharjaafar,

ceh... sungguh pintar sindiranmu itu.

********************
team bionic,

ko pun sama macam azharjaafar

********************
deaf_angel,

semua half price tu aku dah ada so takde dalam list pencarian.

********************
achan sinclair,

Amy tarawih sama lu eh? Dia selawat tarik suara tak?

********************
azharjaafar,

arwah penyanyi itik gembo gembo tu pun gua dengar istiqamah usaha agama. Dr Sam selalu jumpa tak?

*******************
matakucing,

ah lu jangan tease gua ah... nak tolong carikan untuk gua ke tak ni?

*******************
anonymous,

buktikan ada 1st press dan tolong gua. Gua bayar ah...

*******************
mohsin,

request hang tu berat. Aku pun beli balik dari orang RM50 oooo IMM tu...

deaf-angel said...

sepuluh tahun cd version, aku tak pernah nampak malaysian/spore market release. aku nye indon release.

mm, kaset tak kumpul ke?
aku cuma ada dipintu sepi je.
berpaling takde, yang live double cd zaman kuno dulu tu pun aku takde

Achan Sinclair said...

bentara...gua ade jumpa CD Langit dan Bumi 1986..kat rock corner, The Curve... RM 9.90...ade sehelai je tuh..

Anonymous said...

sony music baru je re-issue beberapa title. rm19.90 sebijik. LINK

aku pernah beli cd m.shariff kat situ hehe, boleh tengok help desk utk shipping cost semua.

Anonymous said...

Assalamualaikum

aku pun try nak cari bikin wilayah,yg aku ada mp3 je.

Tapi yg paling best nya aku ada album Empire Garden yg tak menjadi tu.Cerita dia masa sebelum kid ngan din kena tendang search,diaorang dah record lagu2 untuk empire garden,tapi masa tu m nasir yg nyanyi (humming je sebenarnya).Amy pun tak masuk vocal lagi. lagu2 dia memang bagus dan ada lagu 2 yg search amik masukkan dalam album Gothik Malam Edan.Tapi lagu yg aku suka depa tak masukkan la pulak.Ada satu track tu feel blues ala David Gilmour / pink floyd.

Cerita pasal 'keluar' ni, Musa memang adik beradik dgn Nordin dgn kid.Dia memang istiqamah dgn jemaah, tgk la janggut dia panjang mana,dah mcm buzruk dah.Kid pun penah keluar 3 hari. Nordin pernah kena tinggal dgn jemaah,masa tu dia azam nak keluar tapi dia datang lewat,jemaah dah keluar dulu ( ni zaman Masjid India lagi, Musa cerita kat aku).

Aku ada simpan LP Karisma dgn Fenomena (indonesia).LP ada,turntable pulak yang takda.

Salam
YEOH

Anonymous said...

Assalamualaikum

aku pun try nak cari bikin wilayah,yg aku ada mp3 je.

Tapi yg paling best nya aku ada album Empire Garden yg tak menjadi tu.Cerita dia masa sebelum kid ngan din kena tendang search,diaorang dah record lagu2 untuk empire garden,tapi masa tu m nasir yg nyanyi (humming je sebenarnya).Amy pun tak masuk vocal lagi. lagu2 dia memang bagus dan ada lagu 2 yg search amik masukkan dalam album Gothik Malam Edan.Tapi lagu yg aku suka depa tak masukkan la pulak.Ada satu track tu feel blues ala David Gilmour / pink floyd.

Cerita pasal 'keluar' ni, Musa memang adik beradik dgn Nordin dgn kid.Dia memang istiqamah dgn jemaah, tgk la janggut dia panjang mana,dah mcm buzruk dah.Kid pun penah keluar 3 hari. Nordin pernah kena tinggal dgn jemaah,masa tu dia azam nak keluar tapi dia datang lewat,jemaah dah keluar dulu ( ni zaman Masjid India lagi, Musa cerita kat aku).

Aku ada simpan LP Karisma dgn Fenomena (indonesia).LP ada,turntable pulak yang takda.

Salam
YEOH